HoistFinance – scam / oszustwo

  • m1si0 

W minionym miesiącu otrzymałem pismo od firmy HoistFinance, w którym to jestem wskazany jako dłużnik! W pierwszym momencie pomyślałem – czyżbym zapomniał zapłacić jakiś rachunek? Chwyciłem pismo i zacząłem wnikliwie czytać. Z pisma wyczytałem, że mam zadłużenie w Banku Pekao S.A. opiewający na kwotę 391,82zł na dzień 17.02.2021r. Zdziwiłem się, ponieważ do konta mam przypięty tylko kredyt, a w przypadku gdybym nie dokonał jakiejś płatności (na koncie nie byłoby dostatecznej ilości gotówki na ratę) bank natychmiast skontaktowałby się ze mną. Wszedłem błyskawicznie na konto – nadpłata 😉 Nadmienię oczywiście, że nigdy nie miałem jakiejś obsuwy, także zacząłem dalej drążyć temat.

HoistFinance Str.1

HoistFinance Str.2

Telefon do firmy Hoist Polska sp. z o.o. i Pekao S.A

Żeby zgłębić co się stało, a co ważniejsze – skąd moje dane wzięły się w firmie, postanowiłem zadzwonić pod podany nr (71) 739 17 17. Telefon odebrał Pan, który na zadane przeze mnie pytanie nie chciał udzielać odpowiedzi bez “weryfikacji danych osobowych” – data urodzenia i adres (nieaktualny z pisma). Po podaniu tych danych, otrzymałem następujące informację: wierzycielem cesji od dnia 19.12.2019r. jest fundusz Hoist 2 (a co to za Hoist 2?) , saldo 192,51zł (nie wiem skąd ta kwota, ale taka została podana przez Pana z Hoist), a dane na umowie zostały przekazane przez Bank Pekao. 
Kolejny telefon wykonałem do do Banku Pekao S.A. Z centrali zostałem przekierowany do działu windykacji pod pod nr (22) 571 68 25. Tam bardzo miła Pani Krystyna K. po sprawdzeniu danych osobowych, a następnie mojego konta poinformowała, że brak jest jakiegokolwiek zadłużenia. Następnie poprosiła o dane z otrzymanego pisma od firmy Hoist i poinformowała iż musi dane przekazać dalej celem ich weryfikacji oraz sprawdzenia. Następnego dnia (05.03.2021r.) otrzymałem telefon z banku z informacją iż sprawa został przekazana do organu zajmującego się “tego typu sprawami”, otrzymam pisemną odpowiedź od Banku po ustaleniu co zaszło, a sama sprawa zostanie zgłoszona na “frauder” gdyż wygląda na “próbę totalnego oszustwa”. 

Co dalej?

Dziś mamy 29.03.2021r. i jak na razie bank nie kontaktował się ze mną w tej sprawie. Biorę jednak pod uwagę obecną – pandemiczną – sytuację, która także może mieć wpływ na czas rekcji większości instytucji.

Ja sam ostrzegam przed płaceniem jakimkolwiek firmą, które wysyłają fikcyjne zadłużenia, bądź też próbują podszywać się pod niektóre instytucje Państwowe. Dlatego powtarzam zawsze, ale to zawsze starajmy się nie  podejmować decyzji pod wpływem impulsu / chwili (ach jak prosto się to mówi :D) – jest to obecnie szeroko wykorzystywane przez oszustów. Takie impulsy często prowadzą do niepotrzebnych wydatków – a obecne czasy tylko temu sprzyjają. Także w moim przypadku Hoist Finance = SCAM! Dalej czekam na wyjaśnienie – skąd moje dane znalazły się w tej firmie?! (może jakiś wyciek w Banku?) 

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments