FDM vs Stary Tapczan – Fabryka Dobrych Materacy – recenzja materaca Diamont

Ostatnia aktualizacja 30 lipca 2020

Reklamacja i kolejne dni z materacem Fabryki Dobrego Snu

14.07.2020

Jak to u mnie bywa, nie potrzebuję zbyt wiele by wyskrobać reklamację (w końcu za coś się płaci):

14 lipca 2020 17:17
Powód otwarcia dyskusji: otrzymałem zamówienie niezgodne z opisem
Witam!
Otrzymany materac nie zgadza się kompletnie z opisem aukcji. Pokrowiec wykonany w 100% z poliestru całkowicie przeczy twierdzeniu „[…]miękkość, świeżość oraz niezwykły komfort i satysfakcję z jego użytkowania”. Po przespanej nocy człowiek jest zmęczony i mokry! Wełna owcza? Czy ten skrawek waty poliestrowej o znikomej gramaturze, powodujący dyskomfort nazywacie wełną owczą?! Wkład kokosowy – kolejny „cudowny składnik” materaca. Materac dodatkowo jest bardzo źle „wyprofilowany”. Sprężyny układają się jak chcą wbijając w ciało – tak ma wyglądać strefowość materaca – nie zamawiałem materaca z akupunkturą? Materac jest niechlujnie wykonany i „ściągany” pokrowiec jest przyklejony do pianki.
Powyższymi stwierdzeniami reklamuję towar jako niezgodny z opisem, a dodatkowo stwarzający zagrożenie dla zdrowia ludzkiego. Żądam szybkiego kontaktu i wymiany materaca na ten opisany w aukcji lub zwrot pieniędzy i odbiór przysłanego materaca.
 
odpowiedź była błyskawiczna
 

spijzdrowo 14 lipca 2020 17:59
Dziękujemy za kontakt. Jako producent zawsze dokładamy wszelkich starań aby zarówno jakość naszych usług jak i samych produktów stała na najwyższym poziomie.
Została podjęta decyzja o przyjęciu zgłoszenia reklamacyjnego RLS 07/380. Prosimy aby w tej sytuacji określić termin, w którym kurier będzie mógł odebrać od Państwa materac.
Jednocześnie dział reklamacyjny został poinformowany o konieczności wysyłki nowego. Prosimy także o przygotowanie materaca do odbioru, tj. o jego – w miarę możliwości oczywiście – zrolowanie i zabezpieczenie folią stretch, gdyż w przeciwnym wypadku kurier może odmówić realizacji zlecenia.
W razie dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.
Pozdrawiamy
zespół spijzdrowo

 
Oczywiście podałem termin tj. 15 -16. Odpowiedź znów piorunem (zwróćcie uwagę na godzinę! – serwis 24h?) :
 

spijzdrowo 14 lipca 2020 19:49
Na dzień jutrzejszy został do Państwa zamówiony kurier DPD w celu odbioru materaca. Prosimy o przygotowanie przesyłki do odbioru – materac musi być zabezpieczony na czas transportu np. folią stretch, prosimy jednocześnie o jego – w miarę możliwości oczywiście – zrolowanie, w przeciwnym razie kurier może odmówić jego przyjęcia. Prosimy również o spakowanie materaca bez pokrowca w celu zapobiegnięcia jego ewentualnego uszkodzenia.

14 lipca 2020 20:55
Jest jeden mały problem – pokrowiec jest sklejony razem z materacem jakimś klejem jak pokazałem na zdjęciu, więc nie wiem czy będzie dało się go zdjąć w sposób nieuszkadzający pozostałej części materaca czy też samego pokrowca…

spijzdrowo 14 lipca 2020 20:57
w takim razie prosimy o nie zdejmowanie pokrowca .

I info z allegro:
 
 16 lipca 2020 23:02
Sprzedający nadał przesyłkę DPD: 0000242851380U, która jest już w drodze do klienta. Wkrótce dotrze do kupującego.
 
Byłem bardzo mile zaskoczony szybkością reakcji i obsługą – chociaż (no musi coś być) słowa konsultanta (-tki) „dokładamy wszelkich starań aby zarówno jakość naszych usług jak i samych produktów stała na najwyższym poziomie” są jak nowomowa przeklejona z jakiejś książki o marketingu.
 
17.07.2020
 
Tak – dotarł mój wymarzony materac z poprawionej serii!!!

Hahaha – to tylko moja mrzonka. Materac przeszedł oficjalny unboxing – niedługo będziecie mogli zobaczyć relację. Okazał się egzemplarzem jeszcze gorszym od poprzedniego. Ten potrzebował 48h żeby wywietrzeć – choć i ten czas nie dał mu dokonać tego w pełni. Dodatkowo „zasmrodził” cały pokój. Jego twardość pozostawiała wiele do życzenia – mieściła się w przedziale H1 i H2. Po nieprzespaniu jednej nocy – znów przywitaliśmy narożnik – wtedy postanowiłem odpisać Allegro na ich prośbę z dnia:

 17 lipca 2020 11:03
Widzę na stronie przewoźnika, że przesyłka DPD: 0000242851380U jest już u klienta.
Cieszę się, że zamówienie dotarło i zachęcam kupującego do oznaczenia dyskusji jako rozwiązanej.

i nie zamierzałem być ani ciut miły

Witam! Przepraszam – rozwiązanej? Przyszedł materac jeszcze gorszy niż poprzedni! Ma wszystkie wady poprzednika, a dodatkowo ma nieprawidłową twardość – jest niezgodny z umową (opisem aukcji). Nie mam już cierpliwości do zabawy z tak nieprofesjonalną firmą i na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego żądam zwrotu wszystkich poniesionych przeze mnie kosztów tj. 698zł + koszty pakowania do Państwa, które wyceniam na 30zł (strecz + 2 osoby po 30min x2. Nie wliczam już czasu jaki straciłem z materacem na jego montaż, „rozprostowywanie się” i wietrzenie).

Odpowiedź pracownika spijzdrowo – oczywiście książkowa, wręcz piarowsko-infantylna (bo jak nazwać kogoś kto przedrukowuje i wkleja cytaty z książki „Jak nie stracić klienta za wszelką cenę!”) 

spijzdrowo 20 lipca 2020 18:55
mogę zapewnić, że był to jedynie wypadek przy pracy a nie nasz standard. Pracownicy którzy byli odpowiedzialni za produkcję Pani materaca nie powinni go wysyłać w tym stanie. Oczywiście otrzymają oni z naszej strony dodatkowe szkolenie aby uniknąć podobnych sytuacji w przyszłości.
Prosimy o informacje na kiedy możemy zamówić kuriera po odbiór materaca. Gdy tylko przesyłka trafi do nas rozpoczniemy procedurę zwrotu środków.
Za zaistniałą pomyłkę najmocniej przepraszamy.
pozdrawiamy
zespół spijzdrowo

Co mogę tu powiedzieć – pomyłki chodzą po ludziach 😉 Pieniążki za materac zostały zwrócone 29.07.2020r. jednak dalej nie dawałem im spokoju za czas poświęcony na pakowanie – bo weź i spakuj taki materac jak wcześniej jakaś maszyna spakowała go próżniowo… Prawie pół godziny pakowaliśmy i zabezpieczaliśmy rogi taśmą we dwoje do takiego stanu:

FDM - spakowany

Wiem iż jest to symboliczne 30zł, ale ja nie odpuszczam – przynajmniej do czasu kiedy jest wesoło 🙂 Sytuacja wyglądała tak:

29 lipca 2020 10:24
Witam,
Otrzymała zwrot części poniesionych kosztów tj. materac oraz wysyłka (698zł). Nie otrzymałam do tej chwili kosztów poniesionych na pakowanie.

spijzdrowo 29 lipca 2020 15:05
Nie zwracamy kosztów pakowania towaru.

Pozdrawiamy
zespół spijzdrowo

29 lipca 2020 16:34
A gdzie widnieje taki zapis ? 
Proszę się zapoznać z https://www.infor.pl/prawo/prawa-konsumenta/reklamacja/268455,Kto-ponosi-koszty-transportu-przy-reklamacji.html

„Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu innych kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

Z brzmienia przepisu, który mówi o zwrocie kosztów, można jednak wywnioskować, że konsument powinien najpierw je ponieść. Jeżeli reklamacja okaże się zasadna, sprzedający ma obowiązek zwrócić te koszty konsumentowi.”

A tu nawet nie naprawa bo dwa razy wysłali Państwo towar niezgodny z umową twierdząc dodatkowo iż pomyłkowo został wysłany zły materac 😉

więcej na
https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/koszty/
W przypadku negatywnej decyzji co do moich oczekiwań sprawę kieruję dalej…

spijzdrowo 29 lipca 2020 19:00
W wyjątkowej sytuacji,możemy Państwu zwrócić kwotę do 30 zł kosztów pakowania. Prosimy zatem o załączenie FV.

29 lipca 2020 19:11
Nie jestem firmą, a osobą prywatną. Czy zapoznali się Państwo z tym co wysłałem? Zaczynam się zastanawiać czy piszę z robotem czy istotą ludzką rozumną. Jako firma obowiązywałyby mnie inne prawa aniżeli konsumenta. „Konsumentem jest osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową”

spijzdrowo 29 lipca 2020 19:16
Szanowny Kliencie,
Przy zakupie materiałów można poprosić również o fakturę imienną, jednak jeśli jej nie ma prosimy o załączenie paragonu dokumentującego zakup materiałów do pakowania.

29 lipca 2020 19:24
Mogę wysłać zdjęcie strecz’a i taśmy której użyłem bo faktury / paragonu nie trzymam na towar do którego nie potrzebuję gwarancji. Proszę zauważyć iż większość tej kwoty to kwota pakowania, a nie samego materiału.

 
Mam nadzieję iż ostatnia odpowiedź nie wskazuje mnie jako przestępcy podatkowego 😉 Lecimy dalej :
 

spijzdrowo 29 lipca 2020 19:53
Księgowość potrzebuje do rozliczenia jakikolwiek dokument potwierdzający zakup materiałów. Nie możemy zwrócić środków na podstawie fotografii.

29 lipca 2020 21:38
Polecam zatrudnić bardziej kreatywną księgową – najlepiej tak kreatywną jak marketingowcy w Państwa firmie 🙂
Pozdrawiam

 
I na tym poprzestałem:) Ciekawe, że księgowa potrzebuje podkładki… Tak właśnie firma leci w balona z kupującym i zgodnie z prawem powinna zwrócić koszta. A jak to zrobi i co sobie wpisze mnie już nie powinno interesować. 

4.8 24 votes
Article Rating
Strony: 1 2 3 4
Subscribe
Powiadom o
guest
29 komentarzy
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kamila87

Uff. Właśnie szukałam materaca i dobrze, ze natrafiłam na ten artykuł. Coś polecicie konkretnego dla dwóch osób w wadze ok. 62 i 81?

prymus83

ów materac posiadałem ponad pół roku – załamał się! Reklamacja nie została uwzględniona ponieważ ponoć posiadam niewłaściwy stelaż. Szok i niedowierzanie!!! To śa zwykli oszuści i naciągacze. UWAGA na to gÓwno!!!

koralinaCK

Też została oszukana i to pomimo tego że czytam komentarze np. na googlach. Te negatywne które są znikome myślałam że to zwykły hejt. Jednak rzeczywistość została zweryfikowana po dostarczeniu produktu. Nie kupujcie produktów FDM!

adam_kasprzyk82

Za sprzedaż tych materacy ktoś powinien zawisnąć na stryczku. Wciskają ludziom tandetę, a naiwny i niedoinformowany Kowalski nawet nie wie że takie coś można reklamować! Ostrzeżenie o fabryce dobrych materacy było kiedyś na wykopie https://www.wykop.pl/link/3734513/przestrzegam-przed-firma-fdm-fabryka-dobrych-materacy/ o dziwo nie miało takiego odzewu jak tu. Po komentarzach na wykopie widać że działają już od dłuższego czasu i nic ich przed tą działalnością nie powstrzymuje. Jednak nasze prawo jest dalej kulawe na takich cwaniaków.

Grzegorz

Kompletne dno. Przyszedł mi wadliwy produkt, nie powinien nawet opuścić fabryki. Cały bok zapadnięty, wadliwa boczna gąbka lub sklejona. Dziura wzdłuż na łóżku na 20 cm.

IMG_20210223_220420.jpg
Kasper

Dno to jest mało powiedziane! To już tylko muł zaciąga!!!

Ce$ary

Następnym razem takie informacje to proszę dawać na głównej bo dokopałem się do niej po zakupie, który jak i dla redaktora zakończył się totalną klapą. Na szczęście pieniążki zwrócone. Trzeba polować dalej. Ktoś może ma jakieś propozycje i poleci dobrą firmę? A może Pan redaktor coś kupił i może polecić?

sanek

Mam ten sam problem! Czemu ja to zobaczyłem dopiero teraz… Za przeproszeniem, ale materace od spijzdrowo (materace od FDM) to po prostu g*wno…
Jeżeli chodzi o inne materace, to można kupić niewiele drożej naprawdę dobre materace i to na Allegro, przynajmniej ja tak miałem, ale nie będę podawać firmy, żebym nie był posądzony o kryptoreklamę. I nie mówię wcale o jakichś 3x albo więcej tak jak Pan Redaktor kupił :p

silver78

Dzięki za tą recenzję. Stałem właśnie przed decyzją tego materaca bądź dorzucenia kilku stówek i wzięcia innej marki z takimi parametrami. Po przeczytaniu i obejrzeniu zdjęć decyzja była błyskawiczna! Firmie pokrewnej czy jak to napisać podziękowałem. Jeszcze raz dzięki!

Ula

No to super, a właśnie dziś mają mi ten materac dostarczyć, i nie wiem co robić… Tak jak ktoś wspomniał, zakupiłam materac od firmy w której nazwie nawet nie pojawia się FDM… Dopiero w mailu informującym o wysyłce pojawiła się nazwa fabryki.

Aleksandra

Dokładnie popieram w całości autora tego wpisu. Materac to jedna wielka porażka. Nie jestem osobą nie wiadomo jak wymagającą i nie spodziewałam się za te pieniądze nie wiadomo jak wysokiej jakości produktu, ale to z czego jest ten materac wewnątrz wykonany to kpina. Jestem tak zła i po raz pierwszy wystawiłam tak negatywny komentarz. Dodam jeszcze, że nie otrzymałam żadnego dowodu zakupu co oczywiście zgłoszę do odpowiedniego organu. Materac przychodzi zapakowany próżniowo, a jego odesłanie graniczy z cudem i wiąże się z wysokimi kosztami. Pierwotnie planowałam kupić materac z jysk firmy wellpur i bardzo żałuję tego, że zdecydowałam inaczej. A… Czytaj więcej »

norbi

NIE polecam ani produktów tej firmy, ani samej firmy. Wydałem ponad 1000 zł na materac, który rozkleił się po kilku miesiącach. FDM naprawił go, a raczej zniszczył. Ponowna reklamacja, obietnica wymiany na nowy wolny od wad, który finalnie okazał się produktem ponownie naprawionym. Teraz już wiem dlaczego żadna firma sprzedajaca materace nie ma w ofercie produktów tej „firmy”. Straszna męka z firmą i obsługą. Dziękuje za ten artykuł, napisałeś tylko prawdę.

mario88

Także dorzucę coś od siebie gdyż stałem się kilka miesięcy temu posiadaczem materaca. Po miesiącu nadaje się już tylko do wyrzucenia ponieważ zapadł i śpi się teraz jak w hamaku! Ktoś tam niżej napisał że chytry dwa razy traci. ok ale jeśli ktoś zachwala w nieboskłony swoje produkty i obiecuje wiele czemu miałbym mu nie zaufać? Kończąc moja wypowiedz: nie polecam materacy tej marki.

czystyy

Nie wiem jak tu trafiłem ale ratujecie mój budżet domowy i utratę nerwów. A czy coś polecicie z materacy? Bo szukam i szukam i znaleźć nie mogę.

kajzer123

od dłuższego czasu ciężko znaleźć w internecie rzetelne artykuły. Ten nie dość, że napisany przyswajalnym językiem to i prawdziwy. Sam dokonałem zakupu materaca od FDM i w 100% potwierdzam słowa autora. To zwykli OSZUŚCI! Trzymajcie się od tej pseudofirmy z daleka. A i taka uwaga: mają wiele nazw swojej pseudomarki!!!

Isia

Uwielbiam ten blog…. Liczę, że jeszcze dużo mądrych tematów autor poruszy😘😘😘😘

Jeremi

Również zakupiłem ten produkt i odesłałem. Po wystawieniu negatywnego komentarza ktoś do mnie zadzwonił z propozycją usunięcia go odpłatnie! Firma ta produkuje całkowity bubel i czyha na naiwnych, krtórym nie będzie się uśmiechało odsyłanie ich produktu.

Eliza Cias

Czytam i przeciram oczy ze zdumienia! Dobrze ze tu trafilam bo o maly wlos nie kupilam tego „kosmicznego” wynalazku. Czy ktos mi odpowie jak to mozliwe ze tyle pozytywnych komentarzy maja w innych miejscach?!

janko

Nie mamy pojęcia. Prawdopodobnie spijzdrowo ma jakiś układ z Allegro to po pierwsze a po drugie ewidentnie 90% ich komentarzy w Google zostało kupionych (koszt jednego komentarza to np. 4 zł na OLX)

karol3k

W koncu ktos napisal prawde o tym dziadostwie. Ciekawe ilu naiwniakow zostalo naciagnietych na ten bubel.

Senna Materace

Chytry dwa razy traci niestety – polecam sprawdzone: https://sennamaterace.pl/promocje

kamil

Również mogę potwierdzić Twoje słowa. To co odczyniają z tymi materacami, komentarzami i całą otoczkę jaką tworzą wokół siebie. Zniecierpliwiony czekam na artykuł o allegro, ceneo itd. Ciekawe ile uda Ci się wytrzymać bez presji

kamil

O smutnych panów z czarnej wołgi czy ciekawszą ofertę od rzeczonej firmy 😉

gość

Cześć, mam dokładnie takie same odczucia jak Ty! Katastrofa! Komentarze na Allegro też są jakieś dziwne – zauważ ile ich dziennie wpada (około 3) a ile z nich zostaje? Mają cały czas wskaźnik 99,9% i najpóźniej do tygodnia znika 98% komentarzy (rozumiem, że czasami można dogadać się z klientem i usunąć komentarz, ale chyba nie aż w takich ilościach… chyba że oferują „łapówki” w postaci np. 200 zł za usunięcie komentarza – jeżeli tak, to co na to wspomniana księgowa? Wpisuje to w rubrykę „koszty marketingu”? Dziwne jest to jak bardzo Allegro ich promuje. Polecam jednak nie zrażać się na… Czytaj więcej »