Ostatnia aktualizacja 6 marca 2019
Google Internetowe Rewolucje to rewelacyjny kurs dla początkujących, ale i nie tylko, osób które chciałyby poszerzyć swoją wiedzę. Obejmuje on bardzo szeroki wachlarz tematyczny, który pozwoli poprawić widoczność firmy w internecie, a także pokaże kierunek w jakim powinna się rozwijać. Przeznaczony jest on dla właścicieli małych oraz średnich firm, a także adeptów marketingu i osób zainteresowanych swoim rozwojem.
Jeśli chodzi o tematykę kursów mamy do wyboru:
- Dane i technologie
- Marketing internetowy
- Rozwój kariery
Na co warto zwrócić uwagę to to iż kurs jest całkowicie darmowy. Przyznam iż jako osoba, która założyła jakiś czas temu działalność jednoosobową, skorzystałem na tym kursie nieocenienie. Wiele wiadomości zawartych w kursach uciekało mojej uwadze, a tu zostały przedstawione w bardzo przyswajalny sposób. Jedynie czego mi zabrakło to działania na żywym organizmie i przedstawienia krok po kroku zasad działania programów i odczytywania analiz.
Ja na początku najbardziej zainteresowałem się oczywiście marketingiem i kursem „Podstawy marketingu internetowego„. Przyciągnęła mnie do niego możliwość uzyskania rzeczonego certyfikatu, który notabene uznawany jest przez niektóre firmy jako „coś” pożądanego. Kurs podzielony jest na 26 modułów, których czas wykonania oszacowano na 40 godzin. I jeśli mamy jakieś podstawy – ja ich nie miałem – to śmiem twierdzić, iż wystarczy wykonać same testy, pomijając lekcje i brać się po około 2 może 3 godzinach za test końcowy. Składa się on z 40 pytań testowych, na które, aby zdać musimy udzielić 80% prawidłowych odpowiedzi. Poniżej przykładowe pytania z testu końcowego.
Zagadnienia (moduły) zawarte w kursie:
1. Zaistniej w internecie (4)
– Możliwości w internecie
– Twoje pierwsze kroki na drodze do sukcesu online
– Zadbaj o swoją obecność w internecie
– Utwórz strategię biznesową online
2. Ułatw innym znalezienie Twojej firmy w internecie (5)
– Pierwsze kroki z wyszukiwarkami
– Daj się poznać dzięki wyszukiwarce internetowej
– Wykorzystaj potencjał wyszukiwania
– Daj się zauważyć dzięki reklamom w wyszukiwarkach
– Udoskonalaj swoje kampanie w wyszukiwarkach
3. Docieraj do większej liczby lokalnych użytkowników w mediach społecznościowych lub na urządzeniach mobilnych (7)
– Pokaż się lokalnie
– Pomóż osobom z okolicy znaleźć Cię w internecie
– Pokaż się dzięki mediom społecznościowym
– Poznaj lepiej świat mediów społecznościowych
– Odkryj możliwości urządzeń przenośnych
– Wykorzystaj zalety urządzeń przenośnych
– Wypróbuj marketing treści
4. Docieraj do większej liczby klientów dzięki reklamom (4)
– Nawiąż kontakt przez e-mail
– Reklama w innych witrynach
– Szczegółowe omówienie reklam displayowych
– Wykorzystaj w pełni możliwości filmów
5. Śledź i mierz ruch internetowy (3)
– Wypróbuj analitykę
– Odnieś sukces dzięki analityce
– Wyciągaj wnioski na podstawie danych
6. Sprzedawaj produkty lub usługi w internecie (2)
– Zbuduj swój sklep internetowy
– Zwiększ sprzedaż w internecie
7. Wprowadź firmę na rynek globalny (1)
– Rozwój międzynarodowy
Oczywiście teraz w wolnych chwilach przymierzam się do dokończenia pozostałych kursów – jeśli będą dalej tak przejrzyste i prosto przedstawione to wielkie ukłony dla Google 🙂
Co do testu z certyfikatem – zdałem za drugim razem. Pierwszy raz gdy zdawałem brakło mi 1 pkt. Oczekiwanie na możliwość pisania kolejnego to 12h. I powiem od razu jedno – trzeba było widzieć moje oczy jak przygotowałem sobie „skrypcik” z odpowiedziami na „kolejną” turę, a tu ryps – inne pytania 😛 Także już Wam mówię – zapomnijcie o ściąganiu i dobrze się przygotujcie. Mi dzięki temu, że wiedziałem gdzie popełniłem błędy (mniej więcej podają to na zakończenie testu), kolejny raz przestudiowałem kurs, utrwaliła mi się wiedza i za drugim razem poszło jak powinno.

podzielcie sie odpowiedziami
Chyba te pytania to jakaś ściema. Celowo zaznaczyłam dwa razy te same odpowiedzi i za każdym razem inny wynik. Raz 65% na drugi dzień 45%.
Na egzaminie głównym? Raczej niemożliwe. Tam 2x tego samego zestawu pytań nie otrzymasz…
Ja również podchodzę do egzaminu kolejny raz 🙁
Udało się zdać?
Dołączam siędo prośby, ciągle mi brakuje 1 pkt ;/
Uzyskaj certyfikat „Podstawy marketingu internetowego
potrzebuje odpowiedzi na pytania do egzaminu ciagle mi brakuje by zalicczyc pare pkt
Marketing internetowy do tego egzaminu odpowiedz
prosze choc na 80%