Przejdź do treści

Hestia – ubezpieczenie AGD/RTV

Ostatnia aktualizacja 29 października 2021

Długo niosłem się z napisaniem tego artykułu. Było to spowodowane czasem realizacji ubezpieczenia wykupionego w euro-net (RTV EURO AGD). Ale może zacznę wszystko od początku…

Wstęp
Cała historia swój początek ma dnia 04.12.2014r. To właśnie w tym dniu, w sklepie RTV EURO AGD (sklep stacjonarny) dokonałem zakupu TV LG 55LB870V. Jego cena była dość wysoka i wyniosła 5999zł. Oczywiście od razu po zakupie przemiły sprzedawca, namawiał mnie na wykupienie „super, hiper, mega” ubezpieczenia. Jego cena też może zwalić z nóg, gdyż opiewa na prawie 30% wartości sprzętu – 1750zł. Oczywiście, jestem „człowiekiem asertywnym” dlatego …. dałem się namówić na ubezpieczenie bez mrugnięcia okiem 😛 Sprzedawca dodał na koniec jedno – „jak się panu skończy ubezpieczenie proszę wyrzucić TV przez balkon – dostanie pan nowy bo obejmuje to ubezpieczenie”. Przyznam, że na tamtą chwilę zabrzmiało to dla mnie dość nieprawdopodobnie – wręcz kuriozalnie, jednak nie przywiązałem do tego jakiejś super wagi – ubezpieczenie jest bo jest – tyle.

Ubezpieczenie Hestia

D-day
Jest 26.11.2019r. godz. pomiędzy 21-22. Siedzieliśmy sobie z Sylwią i oglądaliśmy jakiś serial. Zamknąłem laptopa, wstałem z kanapy i skierowałem się w stronę mojego pokoju, żeby go wynieść. Nagle otwartymi drzwiami balkonowymi wleciał ptak (nie wiem co to było jakiś czarny) uderzając we mnie, wytrącił mnie z równowagi i ja całym impetem uderzyłem laptopem w telewizor. Skutki możemy zobaczyć poniżej:

LG rozbita matryca

LG rozbita matryca

W momencie serce mi stanęło. Dopiero na dzień następny przypomniałem sobie, że mam wykupione ubezpieczenie! O historii z poprzedniego dnia opowiedziałem Tacie. Przekonał mnie, żebym się nie łudził bo te ubezpieczenia to fikcja. A żeby jego tezę potwierdzić zajrzałem do wuja Google. Przeżyłem szok – ani jednej pozytywnie rozpatrzonej sprawy. Ubezpieczyciel zawsze widział winę użytkownika – a to nieprawidłowe użytkowanie, a to sprzęt stał w niewłaściwym miejscu czy był źle zabezpieczony (np. kawa stała za blisko laptopa, nad tv nie wiesza się półek). Dobiłem się tym. Jednak jak to ja – postanowiłem działać i jeszcze tego dnia napisałem o szkodzie – dokładnie opisałem to co wyżej (zgłoszenie poprzez stronę internetową). Tego samego dnia (!WOW!) zadzwoniła miła Pani i zapytała czy mam oryginalne pudełko (wow – czyli zgłoszenie przyjęte – jesteśmy na dobrej drodze). Oczywiście już dawno się go pozbyłem dlatego zaproponowano mi, że przyślą zastępcze. Tak też zrobili. Zapakowałem TV i posłałem do serwisu (oczywiście przyjechał kurier wysłany przez ubezpieczyciela).

Naprawa
6 grudnia telewizor z wymieniona matrycą był już u mnie!

LG nowa matryca

W tym miejscu należy wspomnieć o kurierze TNT – niemiły gość i niepunktualny. Najpierw umawia się na godzinę (ja zwalniam się specjalnie z pracy), później kręci, że on to nie jeździ na czas i „jak mi zależy na TV to mam być w domu i tyle”. Ok – pomyślałem. Będę miły. Rozłączyłem się i czekałem ze wspaniałą zasadzką – weszliśmy do domu z TV (bo przecież musiałem pomóc go wnieść), a ten daje mi kwity do podpisu. Roześmiałem się i mu mówię – podpiszę jak rozpakuje i podłączę. A jak nie pasuje to może Pan jechać bez podpisu. Widziałem, że się zagotował, ale ma wał za swoje (w sumie to i tak musiałem wypakować, a że jeszcze poskręcałem – podstawa, podłączyłem, pooglądałem  to już inna bajka). Niestety nie miałem też sam za wiele czasu żeby go dobrze obejrzeć, ponieważ w pracy jak zwykle – sporo pracy 🙂 Po powrocie do domu i odpaleniu moim oczom ukazał się cudowny obraz – taki jak był na samym początku – rewelacja! W pewnym momencie jednak dostrzegłem, że obudowa nie trzyma się jak powinna! Patrzę sobie z tyłu a tu:

TV uszkodzona obudowaTV uszkodzona obudowa2TV uszkodzona obudowa3TV uszkodzona obudowa3

Jeszcze tego samego dnia nie myśląc nic, zlokalizowałem serwis, który naprawiał telewizor. Najpierw spokojnie – zobaczmy jakie ma komentarze w Google. Szukajka i „Serwis Elektroniki RTV. Marian Gromadzki„. Moje oczy oniemiały – ponad 50 opinii i same 5. To nie możliwe. A mi TV uszkodzili? Napisałem komentarz i opatrzyłem jedną gwiazdką. Już kolejnego dnia zadzwonił do mnie przemiły i pełen pasji p. Marian Gromadzki (szef). Poinformował mnie, iż do uszkodzenia doszło poprzez zły transport, a na domiar złego, ten plastik (biały) tak ma, że jest twardszy, ale za to bardziej kruchy. Nasza rozmowa trwała ok. 5min – w tym czasie moja wiedza się poszerzyła, a nerwy odeszły gdzieś na bok (to się nazywa profesjonalizm). Sprawa ponownie trafiła do ubezpieczyciela, a TV do serwisu – było to już po nowym roku. Kilkakrotnie dzwonił szef serwisu, informując mnie o przebiegu sprawy – suma summarum okazało się iż obudowa do tego telewizora nie jest tak prosta do zdobycia, a czas oczekiwania na nią nie podlega rozważaniom gwaranta. Dnia 29.01.2020r. otrzymałem wiadomość SMS:

SMS od ubezpieczyciela

Dokonałem wyboru i już 31.01.2020r. nowy telewizor był do odbioru. Także i tym razem, aby tradycji stało się za dość i za namową szefa serwisu (przede wszystkim) zakupiłem ubezpieczenie – znów w Hestii. Kwota się nie zmieniła… Mam nadzieję, że tym razem nie będę z niej musiał korzystać.

Podsumowanie
Jak widać z tego co napisałem – przezorny zawsze ubezpieczony. Zawsze także mówię znajomym – dokładnie czytajcie co podpisujecie. Bo niestety, wielokrotnie jest tak, że jesteśmy informowani o czymś przez sprzedawcę co później okazuje się bujdą na resorach. Wnikliwe czytanie umów czy OWU pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych nerwów i przepychanek.

Na koniec chciałem z całego serca podziękować p. Marianowi Gromadzkiemu za pełne zaangażowanie w sprawie. Tak zachowują się profesjonaliści kompletni – takich ludzi spotkać na swojej drodze to wielkie szczęście!

5 3 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
5 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Kasia

Zakupiłam telefon z ubezpieczeniem w ergo Hestia, po nieumyślnym stłuczeniu telefonu zadzwoniłam do ergo Hestia, kurier przyjechał na drugi dzień, niestety tu plusy się kończą. Po naprawie telefonu firma poinformowała mnie że telefon jest naprawiony podając nr do śledzenia przesylki- który jak się okazało po kilku dniach i wielu telefonach do przewoźnika i ergo Hestia jest nieprawidlowy. W koncu otrzymałam poprawny nr przesyłki ale żeby było smieszniej okazało się że firma kurierska zgubiła moja przesyłkę. Oczywiście firma Ergo Hestia nie miała o tym pojecia i dopiero po moim telefonie podjęła 'stosowne’ działania. Ergo Hestia po około tygodniu od mojego zgłoszenia… Czytaj więcej »

Mat

Szkode w telewizorze usuwalo eisolutions z katowic. Pani z ich infolinii zaczela krzyczec gdy odmowilem zgody na naprawe u nas w domu. Zdenerwowany serwisant twierdzil, ze mogl naprawic na naszym stole lub lozku w 5 min a skoro nie chcemy to teraz bedzirmy czekac. Naprawa trwala ponad 30 dni i podczas niej zostal wymieniony ekran a przy okazji telewizor zostal zlosliwie uszkodzony i nie odbiera kanalow analogowych. Rozmowa z serwisantem ujawnila, ze zrobili to celowo. Glupi i zli ,,ludzie,,. Ida do czorta.

czystyy

Zaryzykowałem kiedyś zakup tej polisy i na szczęście(?) nie musiałem z niej korzystać. Sprzęt do dnia dzisiejszego sprawuje się idealnie 🙂

Patrycja

Ciekawy artykuł, fajnie się czyta. Można się czegoś dowiedzieć

Robert

Jestem bardzo zadowolony z usługi naprawy TV w ramach przedłużonej gwarancji…telewizor zabrany w poniedziałek…a w czwartek już z powrotem w moim domu , po naprawie… dziękuję bardzo…

5
0
Dodaj swój komentarzx